Selv om en rekke arrangementer avlyses jobber vi med mange av våre arrangører for å finne nye datoer for mange av arrangementene. I lys av situasjonen vi nå er i tar dette dessverre noe lengre tid, og vi setter pris på din tålmodighet og forståelse når vi navigerer oss gjennom den stadig endrede situasjonen.
Som et resultat av det store volumet av avlyste og flyttede arrangementer, oppfordrer vi deg til å sjekke status på ditt arrangement og besøke vårt hjelpesenter før du tar kontakt med kundeservice.
Hva gjør jeg hvis mitt arrangement er avlyst eller flyttet på grunn av Coronavirus COVID-19?
Se "FAQ - Avlyste arrangementer" og "FAQ - Flyttede arrangementer" for mer informasjon.
Er det en risiko å delta på et arrangement?
Covid–19 er en smittsom sykdom som kan føre til alvorlig og potensielt dødelig sykdom. Det er fare for overføring av Covid-19 i ethvert miljø der folk samles. Denne risikoen øker i lukkede rom og områder med økt antall mennesker. Verdens helseorganisasjon (WHO) har sier at eldre og personer med underliggende medisinske tilstander er mer sårbare. Mer informasjon finner du på WHOs nettside.
Selv om arrangører bør ta i bruk smitteverntiltak for å hjelpe publikum med å holde seg trygge så kan ikke risikoen elimineres fullstendig. Ved å delta på et arrangement, påtar du deg all risiko forbundet med Covid-19 (med mindre det er forårsaket av uaktsomhet fra arrangør). Du må også:
- overholde regjeringens veiledning som er satt for å forhindre overføring av viruset (detaljer om dette kan nås via www.regjeringen.no)
- og følge alle retningslinjer gitt av arrangør og deres ansatte.
Ticketmaster selger billetter på vegne av våre arrangører (inkludert arenaer) og er ikke ansvarlig for å organisere eller levere arrangementene selv. Ticketmaster aksepterer ingen risiko forbundet med å delta på et arrangement eller på annen måte knyttet til Covid-19 (med mindre det direkte skyldes vår uaktsomhet). Vennligst se våre vilkår og betingelser for mer informasjon.
Hva hvis jeg nylig har fått påvist Covid-19, har Covid-lignende symptomer, er i karantene / selvisolert eller tror jeg kan ha vært i kontakt med noen / utsatt for noen som har Covid-19?
Vennligst sjekk lokal helseråd for ditt område, og området der arrangementet finner sted. Den siste [nasjonale] veiledningen er publisert her.
Jeg er bekymret for Coronaviruset COVID-19. Kan jeg få refundert billetten(e)?
Hvis ditt arrangement går som planlagt vil dine billetter forbli gyldige. Sjekk arrangementsinformasjonen for å se statusen er på ditt arrangement.
Jeg er bekymret for Coronaviruset COVID-19. Kan jeg gjøre et krav gjennom billettforsikringen min?
Dette er noe du må ta opp med Allianz direkte. Allianz tilbyr billettforsikringen som er tilgjengelig på våre sider. Du kan kontakte dem her.
Hva gjøres på arenaer for å minimere risikoen for spredning av Covid-19?
Arenaer/spillesteder/saler etc. bør ta i bruk nye og forberede smitteverntiltak for å hjelpe deltakerne med å holde seg trygge. Se på arenaen/spillestedets/salens nettsted for spesifikk informasjon.