Om du har problemer med å logge inn, vil første steg være å be om nytt passord. Dette kan du gjøre ved å trykke på "Glemt passord?" og fylle inn mailadressen til din aktive konto med eventuelle billetter på.
Du vil deretter motta en email med et engangspassord og instruksjoner på hva du skal gjøre videre innen dde 30 minutter som passordet er gyldig.
Det kan ta opptil 30 minutter før du mottar mailen, men kommer som oftest innen et par minutter. Husk å sjekke spam-/søppelfilter! Om du ikke er på privat nettverk, men jobbnettverk, vær obs på at enkelte der har brannmurer som sorterer ut mail med pdf-vedlegg og/eller har sperring for netthandel. Forsøk da via privat eller mobilt nettverk i stedet.
Du må derfor lage et nytt passord ved første innlogging. Dette kan du gjøre under "Min profil" og "Endre kontaktdetaljer". Gammelt passord er da det midlertidige passordet du mottok.
Om du allikevel skulle ha problemer med å be om nytt passord har vi samlet noen tips som kan hjelpe:
- Prøv en annen nettleser, for eksempel Google Chrome eller Firefox.
- Gjør et søk etter teksten "midlertidig passord" i din innboks, og søk i alle mapper. Det kan være at mailen har lagt seg i en annen mappe. Husk å sjekke spam-/søppelfilter!
- Sjekk at passord og epost ikke har mellomrom foran og/eller bak. Det kan følge med om du for eksempel limer inn engangspassordet inn i feltet for passord.
- Sjekk at du ikke har automatisk utfylling av gammelt passord i nettleser/app.
Merk! Hvis du får opp en melding om at du har forsøkt 6 ganger og må resette passordet, er det viktig at du bruker linken i denne meldingen, lukker nettleseren og åpner den igjen. Det vil altså ikke være mulig å bruke "Glemt passord?" som du brukte tidligere. Hvis du fortsetter å få opp meldingen om at du har forsøkt 6 ganger, selv om du har resatt konto/fått midlertidig passord, forsøk en annen nettleser. Sjekk og om du er pålogget et jobb- eller skolenettverk, noen av de kan ha en sterk brannmur som sorterer ut pdf-filer og er sperret for netthandel. Forsøk da privat nettverk eller å slå av wifi og bruke mobilt nettverk i stedet.
Om du fremdeles opplever problemer med innlogging kan du ta kontakt med oss HER.