Når du kjøper en billett gjennom oss, vil prisen du ser fra start være totalprisen som skal betales. Du vil kanskje legge merke til at prisen inkluderer noen avgifter som legges på toppen av den ordinære billettprisen. Ticketmaster beholder ingenting av den ordinære billettprisen, men vi tar en avgift som dekker kostnadene ved å drive virksomheten. Vi bruker denne inntekten til å gi deg best mulig opplevelse når du kjøper billetter og ved inngang på arrangementet.
Ticketmaster er en billettleverandør, og ikke en arrangør. Vi selger kun billetter på vegne av arrangører.
Hvert enkelt arrangement kan ha forskjellige oppsett, men du får opp en oversikt over dine ordredetaljer når du kommer til kassen, før betaling. Her vil det vanligvis ligge en eller flere avgifter.
Disse avgiftene dekker kostnadene for å behandle bestillingen din fra start til slutt - dette er den eneste inntekten vi genererer fra billettsalg.
Hvorfor er avgiftene forskjellig på de forskjellige arrangementene?
Alle avgiftene vi tar betalt for er avtalt på forhånd med arrangør. Serviceavgiften kan variere avhengig av arrangementet.
Hva er det disse avgiftene dekker?
Inntektene fra avgiftene dekker blant annet:
- Kostnader knyttet til drift av nettsider,
- Kundesenter og kundeservice
- Betalingsprosesser
- Distribusjon av billetter i form av de teknologiske løsningene for utsendelse av e-billetter og leveringsgebyr for eksempelvis Collector Tickets.
- Systemer for skanning
Leveringsavgift
Det er kun mulig å velge e-billett som leveringsalternativ ved kjøp av billetter (mye bedre for miljøet). Levering av e-billett tar vi naturlig nok ingen ekstra betaling for.
Noen arrangementer tilbyr Collector Tickets. Disse blir produsert og sendt fra England. Her vil det derfor være en ekstra leveringskostnad. Ler mer om Collector Tickets her.
Informasjon om våre avgifter står også i kjøpsvilkårene som må hukes av før kjøp.