Sjekk alltid arrangementsinformasjonen for å se statusen for ditt arrangement. Om arrangementet er åpnet for refundering vil det stå beskrevet hva som skjer med billetten(e) og hva du eventuelt må gjøre.
Merk! Ved avlyst arrangementet refunderer Ticketmaster kun etter arrangørens bestemmelser. Serviceavgifter, porto og fakturagebyr refunderes ikke. Collectortillegg refunderes ikke om billetten(e) allerede er sendt ut.
Det står at arrangementet er avlyst, men jeg finner ikke informasjon om refundering.
Vi er avhengig av informasjon fra arrangøren. I noen tilfeller har vi fått beskjed om å markere arrangementet som avlyst før nærmere informasjon er satt. Vi ber deg derfor om å avvente med å ta kontakt til du har fått nærmere informasjon om hva som gjelder for arrangementet.
Det står at billetten(e) refunderes automatisk, men jeg finner ikke beløpet i nettbanken.
Vi refunderer alltid tilbake til opprinnelig betalingsmåte. Merk at utbetalingen kan komme fra "Billettservice AS" eller "Ticketmaster", og at utbetalingen kan ta opptil 60 dager etter at arrangementet ble markert som avlyst.
- Om du har betalt med kort (VISA, Mastercard o.l.) refunderes beløpet tilbake til kortet som ble brukt ved kjøp.
- Om du har betalt med VIPPS, Klarna og Paypal refunderes beløpet tilbake til konto som ble brukt.
- Om du har betalt med gavekort eller per telefon trenger vi et kontonummer for tilbakeføring. Send inn en henvendelse via "Min Konto" og legg ved kontonummeret du ønsker at vi skal overføre beløpet til.
- Hvis man har kjøpt billetter i lokal billettluke eller via et annet utsalgsted, må dette stedet kontaktes for refundering av billetter.
Det står at arrangementet er avlyst, men i andre kanaler står det at arrangementet skal flyttes?
Det hender at arrangør ønsker å markere arrangementet som avlyst før nærmere informasjon er satt. Det kan derfor være at arrangementer som opprinnelig er markert som avlyst, senere blir flyttet til ny dato. I disse tilfellene vil billetten(e) du har være gyldig til ny dato. Du vil bli kontaktet av arrangør med informasjon om hva som gjelder.
Refunderinger skjer automatisk, men jeg har byttet bank. Hva gjør jeg?
Har du byttet bank etter at billettene ble kjøpt anbefaler vi deg å ta kontakt med din gamle bank og opplyse om at pengene har blitt tilbakeført til dem. Bankene samler som regel opp slike saker og kontakter aktuelle kunder etter hvert, men dette kan ta lengre tid. Kontakt derfor gjerne banken selv. Ticketmaster kan dessverre ikke foreta seg noe i slike saker, da beløpet allerede er tilbakeført og ute av vårt system.
Jeg har ikke fått beskjed om avlysningen og refunderingsfristen har gått ut. Kan jeg fremdeles få refundert?
Ticketmaster selger billetter på vegne av arrangør og refunderer etter arrangørens bestemmelser. Henvendelser som sendes inn etter fristen vil ikke bli refundert.
Du kan lese mer om hva som gjelder ved avlyst og flyttet arrangement under våre kjøpsvilkår. Disse huket du av på ved kjøp.