Viktig informasjon om utbetaling for solgte resale-billetter:
Første gang du bruker Resale, må du bekrefte deg selv og bankkontoen din, for eksempel via Bank-ID.
Vår betalingsformidler Adyen støtter ikke betalinger til banker/valuta (NOK) i:
USA, Australia, Brasil, Canada, New Zealand, Bulgaria, Kroatia, Ungarn, Lichtenstein, Romania og Singapore. Om ditt land ikke støttes av vår betalingsformidler, vil vi dessverre ikke kunne utbetale penger til deg om du har videresolgt dine billetter.
***
Hvordan selger jeg billettene mine?
Hvis du ikke lenger kan bruke billettene dine, kan du legge dem ut for salg på Ticketmaster Resale om arrangør har åpnet for dette. Det er enkelt å legge ut billettene direkte fra kontoen din, bare følg disse trinnene:
- Logg inn på din Ticketmaster-konto
- Finn billetten(e) du vil selge
- Klikk på "Selg"
- Angi salgspris
- Fyll inn annen informasjon og klikk "Fortsett"
- Sjekk informasjonen din og "Bekreft"
Billettene dine vil være synlige på Ticketmaster.no og når de er solgt vil du umiddelbart motta en bekreftelse på e-post.
Hva skjer når billettene er solgt?
Du trenger ikke gjøre noe. Du vil motta en e-postbekreftelse på at salget er gjennomført. Dine billetter vil bli deaktivert og nye billetter vil bli sendt til kjøperen.
Hva skjer hvis billetten(e) ikke selges?
Eventuelle billetter som ikke selges forblir dine til å bruke som du ønsker. Vi kan ikke utbetale penger for billetter som ikke blir solgt.
Kan jeg selge/endre en billett jeg selv har kjøpt på Ticketmaster Resale?
Nei, dessverre. Resale-billetter kan ikke selges på nytt eller endres.
Kan jeg selge billettene mine via Ticketmaster Resale hvis jeg er i utlandet?
For å selge billettene dine via Ticketmaster Resale, må du ha en bankkonto i Norge eller et annet land som støttes av betalingsleverandøren vår. Vår betalingsformidler Adyen støtter ikke betalinger til banker/valuta i Australia, Brasil, Canada, New Zealand, Bulgaria, Kroatia, Ungarn, Lichtenstein, Romania, Singapore og USA.
MERK!
Om ditt land ikke støttes av vår betalingsformidler, vil vi dessverre ikke kunne utbetale penger til deg om du har videresolgt dine billetter.
Hvordan endrer jeg prisen på billettene mine?
Du kan endre prisen på billettene dine ved å trekke tilbake/kansellere oppføringen din.
Hvordan og når får jeg betalt?
Det vil ta omlag 10 dager fra billettene er solgt til utbetaling gjennomføres. Utbetalingen gjøres til bankkontoen du har oppgitt.
For å sjekke eller oppdatere dine opplysningenr, logger du deg inn på din Ticketmaster brukerkonto. Klikk på "Min profil" og "Selgerinformasjon".
Hvorfor må jeg bekrefte hvem jeg er via BANK ID eller et kontobevis for å motta utbetalingen min?
Før betaling kan gjennomføres, må betalingsleverandøren vår sørge for at informasjonen din er korrekt. Dette gjøres for å unngå svindel. Om du ikke har Bank ID, kan du sende inn et kontobevis.
Et kontobevis kan for eksempel være:
- Et skjermbilde (print screen) av bankkontoen din
- kontoutskrift av bankkontoen din
- Et dokument fra banken din med all informasjonen vi trenger
Se kravene nedenfor som må oppfylles i kontobeviset ditt:
- Skal tydelig vise fullt navn, avregningsnummer, kontonummer, banknavn og inneholde bankens logo
- Kontobevis kan være en nedlastet PDF fra nettbanken din eller et skjermbilde (print screen), alternativt et skannet dokument eller bilde
- Filstørrelsen bør være minst 1 byte for PDF, 100 KB for andre formater
- Filstørrelsen bør ikke overstige 10 MB
- Bør være i PDF-, PNG- eller JPEG-format
- Ditt navn, avregning og kontonummer som er oppgitt for resale må være nøyaktig det samme som på kontobeviset
Hvis det er problemer under kontrollen, i henhold til deres KYC (Know your customer), kan det hende vi må be deg om ytterligere informasjon. Du vil da motta en e-post fra no-reply@ticketmaster.no med informasjon om hvordan du gjør det. Dersom du trenger å sende inn informasjon, finner du også mer informasjon om dette i Min konto, under "Selgerinformasjon".
Hvordan kan jeg oppdatere betalingsinformasjonen min?
Logg inn på din konto, og klikk deretter i følgende rekkefølge:
- "Min konto"
- "Min profil"
- "Selgerinformasjon" og skriv inn ny bankkonto.
Vær oppmerksom på at navn og adresse må samsvare med bankkontoopplysningene i din bank.
Hvordan finner jeg Iban/swift - nummer?
Iban/swift - nummer finner du på din banks nettsider. Hvordan du går frem, varierer noe fra bank til bank. Under finner du informasjonssiden for Iban/swift for noen av de største bankene:
DNB: https://www.dnb.no/bedrift/kalkulatorer/iban.html
Sparebank1: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/kundeservice/verktoy/iban-og-swift.html
Nordea: https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/konto-og-betalinger/iban-kalkulator.html
Hvordan kan jeg fjerne billetter jeg har lagt ut på Resale – siden?
Hvis du ikke lenger ønsker at billetten(e) ligger ute for salg, kan du ganske enkelt klikke på ‘’Avbryt Resale’’ som vises under billettene dine på din Ticketmaster brukerkonto. Du kan fjerne og legge ut på nytt til mulighet for Resale av billetter avsluttes, vanligvis noen dager før arrangementsdato.
Hvis noen allerede har kjøpt billetten(e) din(e), vil du ikke kunne kansellere oppføringen.
Vil jeg bli belastet med et gebyr når jeg selger billetten min via Ticketmaster Resale?
Nei, det er kostnadsfritt å selge billettene sine via Ticketmaster Resale.
Er det aldersgrense på salg av Resale-billetter?
Ja. For å kunne selge en billett via Ticketmaster Resale, må du ha fylt 18 år. Du må kunne inngå juridisk bindende kontrakter, ha en Ticketmaster brukerkonto, samt et gyldig kreditt- eller debetkort som er utstedt i ditt navn.
Hvorfor er ikke Resale tilgjengelig på mitt arrangement?
Ticketmaster Resale er tilgjengelig på utvalgte arrangementer basert på arrangørens ønske og hvilken billettype det gjelder. Om Resale-knappen ikke er aktivert i "Min Konto", betyr det at produktet ikke tilbys på ditt arrangement per dags dato.
Billetter som er kjøpt som mersalg til en annen billett, f.eks. et VIP-mersalg, kan ikke videreselges fordi det kun er mulig å selge ordinærbilletten og ikke mersalget med Resale.
Tilgjengeligheten kan endre seg, avhengig av den tekniske løsningen på arrangementet og arrangørens bestemmelser.