Hvordan selger jeg billettene mine?
Hvis du ikke lenger kan bruke billettene dine, kan du legge dem ut for salg på Ticketmaster Resale. Det er enkelt å legge ut billettene direkte fra kontoen din, bare følg disse trinnene:
- Logg inn på din Ticketmaster-konto
- Finn billetten(e) du vil selge
- Klikk på "Selg"
- Angi salgspris
- Fyll inn annen informasjon og klikk "Fortsett"
- Sjekk informasjonen din og "Bekreft"
Billettene dine vil være synlige på Ticketmaster.no og når de er solgt vil du umiddelbart motta en bekreftelse på e-post.
Hva skjer når billettene er solgt?
Du trenger ikke gjøre noe. Du vil motta en e-postbekreftelse på at salget er gjennomført. Dine billetter vil bli deaktivert og nye billetter vil bli sendt til kjøperen.
Hvis dette er første gang du foretar et salg gjennom Ticketmaster Resale, må du sende inn kontobevis for å motta betalingen. Les mer om dette lenger ned på siden.
Hva skjer hvis billetten(e) ikke selges?
Eventuelle billetter som ikke selges forblir dine til å bruke som du ønsker. Vi kan ikke utbetale penger for billetter som ikke blir solgt.
Kan jeg selge en billett jeg selv har kjøpt på Ticketmaster Resale?
Nei, dessverre. Resale-billetter kan ikke selges på nytt.
Hvordan kan jeg dele Resale-oppføringen min med venner/potensielle kjøpere?
Du kan dele oppføringen med vennene dine/potensielle kjøpere ved å bruke denne lenken: https://secure.ticketmaster.no/no-no/?id= og legge til oppførings-IDen din på slutten (for eksempel: https://secure.ticketmaster.no/no-no/?id=12345678)
Hvis billettene dine allerede er solgt, vil en feilmelding vises når du klikker på lenken.
Vær oppmerksom på at arrangementet du har oppført billetter til kan ha arrangementsspesifikk informasjon som ikke alltid vil komme opp når du klikker på lenken. Kjøper må søke etter arrangementet på nettsiden vår for å få opp arrangementsinformasjonen.
Hvordan og når får jeg betalt?
Det vil ta omlag10 dager fra billettene er solgt til utbetaling gjennomføres. Utbetalingen gjøres til bankkontoen du har angitt.
For å sjekke eller oppdatere opplysningene dine, logger du deg inn på din Ticketmaster brukerkonto. Klikk på "Min profil" og "Selgerinformasjon".
Hvordan kan jeg oppdatere betalingsinformasjonen min?
Logg på kontoen din, og klikk deretter i følgende rekkefølge:
- "Min konto"
- "Min profil"
- "Selgerinformasjon" og skriv inn ny bankkonto.
Vær oppmerksom på at navn og adresse må samsvare med bankkontoopplysningene.
Mottok du en e-post for å bekrefte kontoen din?
Før betaling kan gjennomføres, utfører betalingsleverandøren vår (Adyen Marketpay) kontroller for å autentisere informasjonen som ble gitt ved oppføringen. Dette hjelper oss med å forhindre svindel. Kontrollen kalles KYC.
Hvorfor må jeg bekrefte hvem jeg er (KYC /sende inn bevis på konto) for å motta utbetalingen min?
Før betaling kan gjennomføres, må betalingsleverandøren vår sørge for at informasjonen din er korrekt ved å sende inn et kontobevis. Dette gjøres for å unngå svindel.
Et kontobevis kan for eksempel være:
- Et skjermbilde (print screen) av bankkontoen din
- Kontoutskrift fra bankkontoen din
- Et dokument fra banken din med all informasjonen vi trenger
Se kravene nedenfor som må oppfylles i kontobeviset ditt:
- Skal tydelig vise fullt navn, avregningsnummer, kontonummer, banknavn og inneholde bankens logo
- Kontobevis kan være en nedlastet PDF fra nettbanken din eller et skjermbilde (print screen), alternativt et scannet dokument eller bilde
- Filstørrelsen bør være minst 1 byte for PDF, 100 KB for andre formater
- Filstørrelsen bør ikke overstige 10 MB
- Bør være i PDF-, PNG- eller JPEG-format
- Ditt navn, avregning og kontonummer som er oppgitt for Resale må være nøyaktig det samme som på kontobeviset
Hvis det oppstår problemer under kontrollen, i henhold til deres KYC (Know your customer), kan det hende vi må be deg om ytterligere informasjon. Du vil da motta en e-post fra no-reply@ticketmaster.no med informasjon om hvordan du gjør det. Dersom du trenger å sende inn informasjon, finner du også mer informasjon om dette under "Min konto" / "Selgerinformasjon".
Hvordan finner jeg Iban/swift - nummer?
Iban/swift - nummer finner du på din banks nettsider. Hvordan du går frem, varierer noe fra bank til bank. Under finner du informasjonssiden for Iban/swift for noen av de største bankene:
DNB: https://www.dnb.no/bedrift/kalkulatorer/iban.html
Sparebank1: https://www.sparebank1.no/nb/bank/privat/kundeservice/verktoy/iban-og-swift.html
Nordea: https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/konto-og-betalinger/iban-kalkulator.html
Hvordan kan jeg fjerne billetter jeg har lagt ut på Resale – siden?
Hvis du ikke lenger ønsker at billetten(e) ligger ute for salg, kan du ganske enkelt klikke på ‘’Avbryt Resale’’ som vises under billettene dine på din Ticketmaster brukerkonto. Du kan fjerne og legge ut på nytt til mulighet for Resale av billetter avsluttes, vanligvis noen dager før arrangementsdato.
Hvis noen allerede har kjøpt billetten(e) din(e), vil du ikke kunne kansellere oppføringen.
Vil jeg bli belastet med et gebyr når jeg selger billetten min via Ticketmaster Resale?
Nei, det er kostnadsfritt å selge billettene sine via Ticketmaster Resale.
Er det aldersgrense på salg av Resale-billetter?
Ja. For å kunne selge en billett via Ticketmaster Resale, må du ha fylt 18 år. Du må kunne inngå juridisk bindende kontrakter, ha en Ticketmaster brukerkonto, samt et gyldig kreditt- eller debetkort som er utstedt i ditt navn.