Vi introduserer en ny måte å logge inn
Du kan nå benytte ett og samme passord til å logge inn på dine Ticketmaster brukerkontoer i flere land, så lenge brukerkontoene er knyttet til samme e-postadresse.
- Dersom du allerede har en Ticketmaster brukerkonto i ulike land som er opprettet på den samme e-postadressen, kobler vi nå disse brukerkontoene sammen. Neste gang du logger deg inn, vil du bli bedt om å lage et passord som vil gjelde for alle brukerkontoene som er koblet sammen.
- Dersom du kun har én brukerkonto, og oppretter en ny på Ticketmasters nettside i et annet land, vil vi automatisk koble disse sammen ved å bruke ditt allerede eksisterende passord og kontoopplysninger.
Du kan fremdeles endre markedssamtykke og andre preferanser separat for hver brukerkonto, men kontoopplysningene dine vil bli koblet til en global brukerkonto.
Leveringsadresse kan også administreres separat for hver ordre, men denne informasjonen vil ikke bli koblet til din globale brukerkonto.
Hvor er dette tilgjengelig?
Du kan logge inn på den nye måten i Norge, USA, Canada, UK, Irland, Mexico, New Zealand, Australia, Østerrike, Belgia, Tsjekkia, Danmark, Finland, Tyskland, Nederland, Polen, Sør-Afrika, Spania, Sverige, Sveits og De forente arabiske emirater.
Hvordan er måten jeg logger meg inn på endret?
Vi introduserer en ny måte å logge inn på. Du kan nå benytte ett og samme passord til å logge inn på dine Ticketmaster brukerkontoer i flere land, så lenge brukerkontoene er knyttet til den samme e-postadressen.
Dersom du allerede har en Ticketmaster brukerkonto i flere ulike land, kobler vi nå disse brukerkontoene sammen. Neste gang du logger deg inn, vil du bli bedt om å lage et passord som vil gjelde for alle brukerkontoene som er koblet sammen. Dersom du kun har én brukerkonto, og oppretter en ny på Ticketmasters nettside i et annet land, vil vi automatisk koble disse sammen ved å bruke ditt allerede eksisterende passord og kontoopplysninger.
Du kan fremdeles endre markedssamtykke og andre preferanser separat for hver brukerkonto, men kontoopplysningene dine vil bli koblet til en global brukerkonto.
Leveringsadresse kan også administreres separat for hver ordre, men denne informasjonen vil ikke bli koblet til din globale brukerkonto.
Hvorfor gjør Ticketmaster disse endringene?
Vi introduserer en ny måte å logge inn og administrere brukerkontoer på for å gjøre det enklere å bruke Ticketmaster på tvers av ulike land.
Vi jobber kontinuerlig med å styrke sikkerheten rundt Ticketmasters brukerkontoer og sikre at billetter kommer ekte fans til gode. Du skal nå sette ett passord som vil gjelde for alle brukerkontoene som er koblet sammen og bruke ett og samme telefonnummer for å verifisere identiteten din (før du får mulighet til å gjøre endringer på brukerkonto eller billetter).
Kommer mine kontoopplysninger til å bli brukt på en annen måte?
Vi introduserer en ny måte å logge inn på. Du kan nå bruke én enkelt konto og passord for å logge på Ticketmaster-sider verden rundt.
Dersom du allerede har mer enn én Ticketmaster brukerkonto i ulike land , kobler vi nå disse brukerkontoene sammen til én global konto ved å slå sammen eksisterende kundeopplysninger. Disse opplysningene inkluderer epostadresse, fornavn, etternavn, land, postnummer, telefonnummer og språk hvis aktuelt.
Dersom du kun har én brukerkonto, og oppretter en ny på Ticketmasters nettside i et annet land, vil vi automatisk koble disse sammen ved å bruke ditt allerede eksisterende passord og kontoopplysninger
Du vil ha mulighet til å melde deg på nyhetsbrev/markedsføring, eller velge å ikke bli kontaktet av Ticketmaster.
Hvordan deles mine kundeopplysninger?
Når du logger deg på Ticketmaster i et nytt land for første gang, vil vi på en trygg og sikker måte overføre allerede eksisterende profilinformasjon for at du skal kunne benytte våre tjenester i landet det gjelder.
Vi vil bare bruke kundeopplysningene dine til markedsføringsformål i de tilfellene du har godkjent dette ved innlogging på en ny nettside. Profilinformasjon er begrenset til fornavn, etternavn, epostadresse, telefonnummer, land og postnummer.
Kan jeg bruke ett og samme passord på alle brukerkontoene mine hos Ticketmaster?
Vi introduserer en ny måte å logge inn på. Du kan nå benytte ett og samme passord for å logge inn på Ticketmaster i flere land.
Du kan logge inn på den nye måten i Norge, USA, Canada, UK, Irland, Mexico, New Zealand, Australia, Østerrike, Belgia, Tsjekkia, Danmark, Finland, Tyskland, Nederland, Polen, Sør-Afrika, Spania, Sverige, Sveits og De forente arabiske emirater.
Som et sikkerhetstiltak vil det ikke være mulig å benytte det samme passordet flere ganger. Du må derfor velge et passord du ikke har brukt tidligere når du skal sette passord for din globale brukerkonto.
Må jeg legge inn telefonnummer på min brukerkonto?
Alle som oppretter brukerkonto på Ticketmaster vil bli spurt om å legge inn et telefonnummer for å verifisere seg. Har du allerede en eksisterende brukerkonto, vil du bli spurt om å legge inn et telefonnummer neste gang du logger inn.
Du vil få beskjed om å oppgi et gyldig mobilnummer og vil så motta en engangskode på SMS. Ved å legge inn engangskoden bekrefter du at du er brukerkontoens eier og telefonnummeret blir knyttet til brukerkontoen. Du vil da senere kunne bruke telefonnummeret ditt til å gjenopprette brukerkontoen eller til å verifisere deg når du trenger å gjøre endringer på brukerkonto.
Hva om jeg har andre brukerkontoer som er knyttet til ulike epostadresser?
Den nye innloggingsmåten vil kun være mulig for brukerkontoer på tvers av land dersom de er knyttet til én og samme epostadresse.
Har du flere enn én brukerkonto, men disse er knyttet til ulike epostadresser, vil ikke disse brukerkontoene kobles sammen. Den nye innloggingsmåten vil i slike tilfeller ikke være tilgjengelig.
Hva om jeg ikke ønsker å linke kontoen min til et nytt marked?
I de tilfellene du ikke ønsker at en eksiterende brukerkonto skal brukes for å få tilgang til Ticketmaster i et annet land, kan du velge å ikke fortsette.
Ønsker du fremdeles å benytte Ticketmasters nettsider og apper kan du opprette en brukerkonto som er knyttet til en annen epostadresse du eier.
Videre kan du be om at eventuelle andre brukerkontoer du ikke benytter, slettes av Ticketmaster.
Vennligst følg fremgangsmåten som du finner i personvernsinformasjonen på nettsiden for Ticketmaster i landet det gjelder for å be om dette.