
Om du har problemer med å logge inn vil første steg være å be om nytt passord. Dette kan du gjøre ved å trykke på "Glemt passord?" og fylle ut din mail.
Du vil deretter motta en email med et nytt engangspassord og instruksjoner på hva du skal gjøre videre.
Det kan ta opptil 30 minutter før du mottar mailen. Husk å sjekke spam-/søppelfilter! Det midlertidige passordet vil være gyldig i 30 minutter. Du må derfor lage et nytt passord ved første innlogging. Dette kan du gjøre under "Min profil" og "Endre kontaktdetaljer".
Om du allikevel skulle ha problemer med å be om nytt passord har vi samlet noen tips som kan hjelpe:
- Prøv en annen nettleser. Feks. Google Chrome eller Firefox.
- Gjør et søk etter teksten "midlertidig passord" i din innboks, og søk i alle mapper. Det kan være at mailen har lagt seg i en annen mappe. Husk å sjekke spam-/søppelfilter!
- Sjekk at passord og epost ikke har mellomrom foran og/eller bak. Det kan følge med om du for eksempel limer inn engangspassordet inn i feltet for passord.
- Sjekk at du ikke har automatisk utfylling av gammelt passord i nettleser/app.
Merk! Hvis du får opp en melding om at du har forsøkt 6 ganger og må resette passordet, er det viktig at du bruker linken i denne meldingen. Det vil ikke være mulig å bruke "Glemt passord?" som du brukte tidligere. Hvis du fortsetter å få opp meldingen om at du har forsøkt 6 ganger, selv om du har resatt konto / fått midlertidig passord, sjekk om du er pålogget et jobb- eller skolenettverk. Er du det, skru av wifi, koble deg til ditt mobildatanettverk og forsøk igjen.
Om du fremdeles opplever problemer med innlogging kan du ta kontakt med oss HER.