For å optimalisere brukeropplevelsen og bekjempe ødeleggende programvare, ber vi deg om å verifisere telefonnummer og e-postadresse. Ved å sende en kode direkte til din e-post og telefon, tilføres et ekstra lag med beskyttelse som hjelper oss med å skille faktiske billettkjøpere fra bots.
Vi gjør oppmerksom på at din Ticketmaster brukerkonto ikke opprettes før både e-postadresse og telefonnummer er verifisert.
Verifiser din brukerkonto
Verifiser via mobiltelefonnummer
1. Når du oppretter en brukerkonto, eller legger til et telefonnummer på en allerede eksisterende brukerkonto, vil du bli bedt om å legge inn et telefonnummer som det er mulig å motta SMS til.
2. Merk at det enkelte ganger kan ta noen få minutter før du mottar SMSen med verifiseringskoden.
3. Legg inn verifiseringskoden du har mottatt for å fortsette.
Verifiser via e-post
1. Når du opperetter en brukerkonto eller legger en ny e-postadresse inn på en allerede eksisterende brukerkonto, ber vi deg om å oppgi en e-postadresse som du selv eier.
2. I blant kan det ta noen minutter før du mottar e-posten med din engangskode.
3. Legg inn verifiseringskoden du har mottatt for å fortsette.
Bruk av kode
Verifiseringskoden du mottar via SMS eller e-post er unik. Koden endres hver gang du verifiserer en ny e-postadresse eller et nytt telefonnummer eller ber om en ny kode.
Jeg får feilmelding hvor det står at telefonnummeret mitt ikke aksepteres eller støttes, men jeg vet at nummeret mitt er gyldig. Hva gjør jeg?
Kun mobilnumre og fasttelefonnumre aksepteres. Opplever du problemer, kan du kontakte vår kundeservice.
Hva gjør jeg dersom verifiseringskoden min har utløpt?
Om verifiseringskoden din har utløpt, kan du be om en ny kode på skjermen. Vi gjør oppmerksom på at verifiseringskoden er unik og vil endres hver gang du ber om en ny kode.
Hva gjør jeg dersom jeg ikke har mottatt e-post eller SMS med verifiseringskoden min?
Du kan be om å få tilsendt en ny kode på verifiseringssiden som vises på skjermen din. Dersom du fremdeles ikke mottar e-post eller SMS, kan du forsøke følgende tips:
- Sjekk at Ikke Forstyrr - modus ikke er aktivert på telefonen din
- Tillatt roaming og sjekk at du har mobildata-dekning om du er på reise
- Restart enheten din og be deretter om å få tilsendt kode på nytt
- Sjekk nøye at e-postadresse/telefonnummer er stavet/lagt inn riktig på skjermen
- E-post: Sjekk at din e-postkonto ikke blokkerer eller filtrerer bort visse typer innkommende e-post
- E-post: Sjekk spamfilter og eventuelt andre mapper e-posten kan ha lagt seg i
- E-post: Søk etter innkommende e-post fra no-reply@info.ticketmaster.no i innboksen din
Jeg har problemer med å legge inn verifiseringskoden min – Hva gjør jeg?
Forsøk å oppdatere skjermbildet og legg inn koden på nytt. Om dette ikke fungerer, forsøk å be om ny kode og legg denne inn.
Trenger du mer hjelp, vennligst kontakt vår kundeservice.