Vi forstår at planer uventet kan endre seg, derfor tilbyr vi deg å legge til en forsikring når du kjøper billetter, levert av Allianz Assistance.
Hva dekker forsikringen?
Forsikringen dekker sykdom eller uforutsette hendelser som hindrer deg fra å delta på arrangementet. Denne frivillige forsikringen kan legge til når du kjøper dine billetter på Ticketmaster.
Her er noen eksempler på hva forsikringen dekker:
- Akutte medisinske nødstilfeller
- Dødsfall i familien eller reisefølget
- Mekanisk havari på vei til arrangementet
- Trafikkulykke på vei til arrangementet
- Hjemmet ditt har blitt ubeboelig
For en komplett oversikt over hva forsikringen dekker, se Allianz Assistance sine fullstendige vilkår og betingelser.
Når gjelder ikke forsikringen?
- Hvis arrangementet blir flyttet og du ikke kan delta på den nye datoen på grunn av tidligere forpliktelser.
- Hvis du ombestemmer deg og ikke lenger ønsker å delta.
- Hvis du ønsker å avbestille deler av ordren (f.eks. to av fire billetter).
Hvor mye koster billettforsikringen?
Forsikringen koster 5,75 % av total billettpris.
Hvordan bruker jeg billettforsikringen?
Dersom du må bruke billettforsikringen for å få refusjon for et arrangement du ikke kunne delta på, kan du sende inn et krav gjennom Allianz Assistance. Når kravet er sendt, vil Allianz Assistance kontakte deg angående neste steg.
Kan jeg avbestille billettforsikringen?
Du kan avbestille forsikringen ved å kontakte Fan Support innen 30 dager etter kjøpet. Forsikringspremien blir refundert, med mindre arrangementet er mindre enn 7 dager unna. Hvis du allerede har sendt inn et krav, vil det ikke bli gitt refusjon.