MERK: Ticket Transfer er ment for å overføre billetter til venner og familie; du bør kun bruke denne funksjonen med personer du kjenner og stoler på. Ticket Transfer bør ikke benyttes i forbindelse med videresalg av billetter.
Hva er Ticket Transfer?
Med Ticket Transfer kan du enkelt overføre en billett fra din egen Ticketmaster brukerkonto til en venns brukerkonto før et arrangement. Det innebærer at du slipper å vente på vennene dine utenfor konsertlokalet, men heller kan overføre billetter til de slik at de selv kan scanne seg inn uten at du selv må være til stede. Ticket Transfer er praktisk, enkelt og gratis og kan utføres både via smarttelefon og PC. Gjør oppmerksom på at på den overførte billetten, vil pris på billett stå i 0. Er kun på billetter på originalkjøpers konto at pris vil synes. Overførte billetter kan ikke refunderes eller endres av den som har fått billetter overført.
Ticket Transfer er tilgjengelig på utvalgte arrangementer. Om Ticket Transfer – knappen ikke er aktivert, betyr det at produktet ikke tilbys på ditt arrangement per tidspunkt. Tilgjengeligheten kan endres. Dette avhenger av den tekniske løsningen på arrangementet og arrangørens bestemmelser. Ticket Transfer kan kun brukes for billetter og ikke for mersalg kjøpt med billetter eller andre typer eller pakker ikke-billettelementer.
Hvordan overfører jeg billetter til en venn?
- Logg inn på din Ticketmaster brukerkonto. Velg ønsket arrangement under «Mine billetter» / «Vis kommende arrangement».
- Klikk på «Ticket Transfer» - knappen og følg den enkle fremgangsmåten som kommer opp på skjermen. Du kan overføre så mange billetter du ønsker.
- Det er viktig at mottakers e-postadresse ikke er den samme som avsenders e-postadresse.
- Personen du ønsker å sende billetten til må ha en Ticketmaster brukerkonto for å kunne motta billetten. Om vedkommende ikke har en konto hos oss fra før, vil hen kunne opprette en brukerkonto når hen godtar overføringen.
Mottaker av billetten vil motta en e-postinvitasjon, og du får en bekreftelse på e-post så snart vedkommende har akseptert billettoverføringen. På overførte billetter vil ikke billettpris vises.
Når mottaker har akseptert billettoverføringen, vil strekkoden på den originale billetten, som avsender har fått pr mail, ikke lenger være gyldig.
Hvordan kansellerer jeg en Ticket Transfer?
En ticket transfer kan kun kanselleres om mottaker ikke allerede har akseptert billetten(e)
Slik gjør du:
- Klikk på «Vis kommende arrangementer» på brukerkontoen din.
- Velg ordren det gjelder.
- Klikk på "Avbryt overføring"
Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å kansellere en billettoverføring etter at mottaker har akseptert billetten. Mottaker kan imidlertid alltid overføre billetten tilbake til deg.
Jeg kan ikke motta/finner ikke en overført billett.
Om du vet at en billett er blitt overført til deg, men du finner den ikke på din konto,
sjekk følgende først:
- Sjekk mailen din (spamfilteret), du vil først motta en mail fra oss (noreply@ticketmaster.no) om at du har fått tilsendt billetter og fra hvilken avsender. Åpne denne og bekreft i mailen at du ønsker å motta disse. Når dette er gjort vil du automatisk, på samme enhet, bli overført til innlogging til din konto med den mailadresse som du mottok mailen på. Der skal da overføringsforespørselen ligge, bekreft denne så legges billettene til med en gang på din konto hos oss og i vår app. Om du ved en feil klikker på nei takk, gå tilbake til mailen og aksepter den igjen før du igjen automatisk blir overført til bekreftelsen til din konto.
- Har du en konto hos oss med mailadressen som har blitt brukt til forsendelsen? Om ikke kan den opprettes her www.ticketmaster.no
- Sjekk at avsender har skrevet mailadressen din riktig. Det holder at et tegn er feil i adressen, da vil ikke forespørselen komme frem til deg.
Om ovennevnte er utelukket, sjekk da følgende:
- Forsøk å logg inn på din konto hos oss www.ticketmaster.no med en annen nettleser, f.eks. Chrome.
- Forsøk å oppdatere din nettside/logge ut og inn av din brukerkonto,
- Om du sitter på jobb-/skolenettverk kan de ha en brannmur som forhindrer dette. Forsøk da på et privat eller mobilt nettverk, ikke bruk VPN.
- Eventuelt kan avsender avbryte overføringen og sende den på nytt.
- Om det står "Dette er ikke din billett" på billetten, kan sender ha avbrutt oversendelsen. Ta da kontakt med sender.
Kan jeg videresende en billett som noen andre har overført til meg?
Ja, det kan du! Med en gang du har akseptert overføringen er billetten din. Du kan når som helst overføre billetten tilbake til vedkommende som har sendt den til deg, eller du kan overføre den til noen andre.
Hva gjelder for Ticket Transfer - billetter ved avlyst eller flyttet arrangement?
Hvis et arrangement avlyses, omplanlegges/flyttes eller endres vesentlig, vil kun den opprinnelige kjøperen av en overført billett ha rett til eventuell refusjon. Vi vil kun forholde oss til den opprinnelige kjøperen av en overført billett med hensyn til alle forhold knyttet til billetten og arrangementet den er utstedt for. Det er den opprinnelige kjøperens ansvar å holde alle mottakerne av eventuelle overførte billetter oppdatert med all informasjon vi gir til den opprinnelige kjøperen.
Se våre kjøpsvilkår for ytterligere informasjon om hva som gjelder for Ticket Transfer - billetter.